+48 796 141 440  biuro@wsparciespoleczne.pl
    • Polski
    • English
  • [wpa_toolbar]

    Podręcznik „Jak założyć i prowadzić PS” dla wszystkich podmiotów i osób zainteresowanych tworzeniem i prowadzeniem Przedsiębiorstwa Społecznego [projekt ŁOWES]

    Podręcznik „Jak założyć i prowadzić PS” dla wszystkich podmiotów i osób zainteresowanych tworzeniem i prowadzeniem Przedsiębiorstwa Społecznego [projekt ŁOWES]

    logo-kolor-owes-góra

    Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne „Ja-Ty-My” wraz z partnerami projektu „Łódzki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej” realizowanego w ramach Poddziałania IX.3.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

    z przyjemnością udostępnia

    praktyczny podręcznika „Jak założyć i prowadzić Przedsiębiorstwo Społeczne”.

     

     

    POBIERZ PODRĘCZNIK

     

     

    Podręcznik został stworzony przez praktyków w taki sposób aby odpowiedzieć na najczęstsze pytania pojawiające się na etapie zarówno zakładania Przedsiębiorstwa Społecznego jak i jego prowadzenia tj.:

    ROZDZIAŁ I. Zanim zaczniesz działać – odpowiedzi na najważniejsze pytania

    1. Wprowadzenie
    2. Dlaczego warto zostać przedsiębiorcą społecznym?
    3. Co wybrać: stowarzyszenie, fundację, spółdzielnię, a może spółkę non profit?
    4. Jak i gdzie szukać pieniędzy na działalność? Źródła pozyskania środków finansowych na prowadzenie działalności w formie przedsiębiorstwa społecznego
    5. Jak współpracować z samorządem?

    ROZDZIAŁ II. Dokumenty, dokumenty – czyli co, jak i dlaczego?
    1. Jak zakładać i rejestrować przedsiębiorstwo społeczne – przykłady zapisów w dokumentach
    2. Prawne aspekty prowadzenia działalności w formie przedsiębiorstwa społecznego na przykładzie spółdzielni socjalnej i spółki non profit
    3. Jak przekształcić PES w PS – przykłady zapisów w statutach i dokumentach wewnętrznych
    4. Jak zatrudniać osoby wykluczone społecznie?
    5. Dlaczego warto zatrudniać osoby z niepełnosprawnościami?

    ROZDZIAŁ III. Jak prowadzić przedsiębiorstwo społeczne i nie splajtować?
    1. Komu sprzedaję – praktyczny aspekt myślenia o klientach.
    2. Jak zarobić? Analiza rentowności przedsięwzięcia i działalności przedsiębiorstwa społecznego
    3. Jak się wypromować – marketing i promocja od kuchni
    4. Stwórz strategię rozwoju

    ROZDZIAŁ IV. Dobre praktyki – strategie prowadzenia przedsiębiorstwa w formule prowadzenia przedsiębiorstwa społecznego na terenie Łodzi
    Spółdzielnia Socjalna Restart: franczyza społeczna
    Spółdzielnia Socjalna Fado: strategia niszy rynkowej
    Fundacja „Głowa do góry”: połączyć ogień z wodą

    ciąg dolny