15-16.12.2016 r. Szkolenie „Rozwój kompetencji interpersonalnych pracowników podmiotów ekonomii społecznej” (projekt OWES)
Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne „Ja-Ty-My” serdecznie zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych nieprowadzących odpłatnej działalności statutowej i działalności gospodarczej, jednostek samorządu terytorialnego oraz osoby fizyczne zainteresowane działalnością w obszarze ekonomii społecznej z terenu powiatów brzezińskiego, kutnowskiego, łęczyckiego, łowickiego, poddębickiego, skierniewickiego, zgierskiego oraz miasta Skierniewice na bezpłatne 2-dniowe szkolenie pt. „Rozwój kompetencji interpersonalnych pracowników podmiotów ekonomii społecznej” organizowane w ramach projektu „OWES – wsparcie ekonomii społecznej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania IX.3.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Szkolenie odbędzie się w dniach 15-16.12.2016 roku w Hotelu Chrobry, Topola Królewska 37 A (k. Łęczycy)
Zapewniamy:
– nocleg w pokojach 1-2 osobowych z węzłem sanitarnym,
– pełne wyżywienie
– materiały szkoleniowe.
Program szkolenia:
9.00 – 10.30 – Autoprezentacja – budowanie pozytywnego wizerunku siebie i instytucji.
- Autoprezentacja
- Kanały komunikowania się
10.30 – 10.40 – Przerwa kawowa
10.40-12:10 Autoprezentacja – budowanie pozytywnego wizerunku siebie i instytucji
- Znaczenie pytań otwartych
- Aktywne i bierne słuchanie
- Komunikacja niewerbalna i jej wpływ na komunikację interpersonalną
– Pierwsze wrażenie
– Dystans w relacjach społecznych
– Mowa ciała
– Gesty wyrażające ocenę i fałsz
Mini wykład, dyskusja, testy, ćwiczenie indywidualne, case study, opowiadanie psychologiczne, wizualizacje (20% wykład, 80% ćwiczenia)
12.10 – 12.50 Przerwa obiadowa
12.50 – 14.20 Efektywna komunikacja interpersonalna
- Przekazywanie informacji
- Błędy w komunikacji, a świadomość wypowiadanych słów
- Czynniki generujące stres w komunikacji międzyludzkiej
- Podstawy dobrze sformułowanego komunikatu – precyzja komunikatu
- Komunikacja asertywna:
– Charakterystyka zachowań asertywnych
– Mapa asertywności
– Informacja zwrotna
– Komunikowanie emocji
– Odpieranie zarzutów
Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, mini wykład, praca zespołowa, praca w parach, case study, mapa myśli, burza mózgów (20% wykład, 80% ćwiczenia).
14.20 – 14.30 Przerwa kawowa
14.30 – 16.00 Konflikt i jego wpływ na zespół – radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych
- Diagnozowanie konfliktu
- Strategie rozwiązywania konfliktów – test
- Narzędzia rozwiązywania konfliktów
- Eliminowanie czynników poznawczych, zaburzających postrzeganie i skuteczne rozwiązywanie konfliktów
- Stosowanie różnych technik konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Co wpływa na nasze funkcjonowanie w sytuacji konfliktu?
- Jak radzić sobie z różnicami w percepcji obu stron?
- Negocjacje, jako sposób na rozwiązywanie konfliktów
Mini wykład, dyskusja, ćwiczenie indywidualne, case study, opowiadanie psychologiczne, wizualizacje (20% wykład, 80% ćwiczenia).
Dzień II
9.00 – 10.30 – Motywacja – dlaczego warto nad sobą pracować? Zdefiniowanie efektywności osobistej
- Automotywacja a efektywność
- Skuteczność w myśleniu i działaniu
- Zmiana postaw i przełamywanie schematów
- Rola emocji pozytywnych
- Koncentracja na rozwiązaniu a nie na problemie
- Motywacja wewnętrzna a podejmowanie wyzwań
- Analiza reakcji na zmianę – zmiana jako wyzwanie
Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, mini wykład, praca zespołowa, praca w parach, case study, mapa myśli, burza mózgów (20% wykład, 80% ćwiczenia).
10.30 – 10.40 – Przerwa kawowa
10.40 – 12.10 – Zarządzanie czasem i sobą w czasie – analiza przyczyn strat czasu i umiejętność znajdowania rozwiązań
- Panowanie nad czasem
- Strategie wyznaczania celów i określania priorytetów
- Ustalanie celów według precyzyjnych kryteriów – metoda SMART
- Rozpoznanie blokad zakłócających indywidualną efektywność w zarządzaniu czasem i sobą w czasie
Mini wykład, dyskusja, ćwiczenie indywidualne, case study, opowiadanie psychologiczne, wizualizacje (20% wykład, 80% ćwiczenia).
12.10 – 12.50 Przerwa obiadowa
12.50 – 14.20
- Jakie mamy trudności w gospodarowaniu czasem i podejmowaniem decyzji?
- „Pożeracze czasu” – co to takiego?
- Krzywa dobowej wydajności – co to jest i jak ją wykorzystać?
- Macierz Eisenhowera – jako narzędzie eliminacji czynności zbędnych na korzyść kluczowych
Praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, mini wykład, praca zespołowa, praca w parach, case study (20% wykład, 80% ćwiczenia)
14.20 – 14.30 Przerwa kawowa
14.30 – 16.00 – Oblicza stresu
- Czym jest stres?
- Stres wróg czy przyjaciel?
- Stres pozytywny (chęć do pracy, przyjmowanie wyzwań)
- Stres negatywny (strach, pustka w głowie, objawy fizyczne, niechęć do pracy)
- Rola stresu jako czynnika motywującego do działania
- Umiejętność stawiania granic
- Stres wróg czy przyjaciel?
- Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów – metody radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
Mini wykład, dyskusja, testy, ćwiczenie indywidualne, case study, opowiadanie psychologiczne, wizualizacje (20% wykład, 80% ćwiczenia)
Podsumowanie szkolenia
- Przygotowanie indywidualnego planu rozwoju w aspekcie rozwoju umiejętności interpersonalnych
- Ocena użyteczności uzyskanych informacji podczas szkolenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie załączonego poniżej formularza zgłoszeniowego i przesłanie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13.12.2016 do godz. 16:00 na adres mailowy: aklos@wsparciespoleczne.pl
W szkoleniu może wziąć udział maksymalnie dwóch przedstawicieli jednej organizacji pozarządowej lub jednostki samorządu terytorialnego. Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Pani Agata Kłos – animatorka lokalna, pod numerem telefonu 510 048 638
Informacje o trenerze:
RADOSŁAW KUCHAREK
Jest absolwentem studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Projektami oraz managerem z wieloletnim stażem w zarządzaniu projektami. Ukończył wiele szkoleń rozwijających umiejętności zarządzania zespołem oraz kompetencje interpersonalne. Brał udział w realizacji projektów finansowych ze środków Unii Europejskiej, których celem było podnoszenie kompetencji pracowników małych i średnich przedsiębiorstw. Jest uczestnikiem Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET.
Przez prawie 10 lat zarządzał międzynarodowymi zespołami projektowymi. W swojej pracy trenerskiej umiejętnie wykorzystuje wieloletnie doświadczenie zawodowe. Współpracuje z instytucjami oraz firmami, zarówno w zakresie konsultacji, mentoringu, jak i organizacji oraz realizacji projektów szkoleniowych.
Prowadził szkolenia z zakresu zarządzania projektami, zarządzania zespołem, motywowania jak i komunikacji. W realizacji szkoleń wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas pracy na stanowisku kierowniczym oraz zarządzania zespołami pracowniczymi.
MONIAK MULARSKA-KUCHAREK
Doktorantka socjologii, wykładowca akademickim, trener umiejętności psychospołecznych oraz terapeuta. Ukończyła Szkołę Trenerów KRT z zakresu kompetencji społecznych, a także Podyplomowe Studia Doradztwa Zawodowego w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Odbyła wiele szkoleń z rozwoju osobistego i trenerstwa, w tym szkolenie „Narzędziownia. Narzędzia w pracy trenera” zrealizowane przez Pracownię Psychologiczną Elżbiety Sołtys. Obecnie jest uczestnikiem 4 – letniego Studium Profesjonalnej Psychoterapii w Centrum Terapii Krótkoterminowej. Jako trener przeprowadziła ponad 3000 godzin warsztatów i szkoleń. Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry kierowniczej. Szkoli z umiejętności miękkich: komunikacji, rozwiązywania konfliktów, motywacji, zarządzania stresem, asertywności, negocjacji, motywacji itp. W pracy trenerskiej stara się podnosić jakość życia zawodowego i osobistego swoich uczestników. Wykorzystuje do tego wieloletnie doświadczenie trenerskie, terapeutyczne, jak również wiedzę naukową. Kwestie jakości życia podejmuje bardzo często w swoich badaniach oraz publikacjach naukowych. Jest autorką czterech książek, ponad 40 artykułów naukowych z zakresu jakości życia, przedsiębiorczości, zaufania społecznego, sieci społecznych, kapitału społecznego. Uczestniczyła w kilkunastu projektach krajowych i międzynarodowych, finansowanych z Unii Europejskiej, których celem było rozwijanie kompetencji interpersonalnych. To doświadczenie badawcze i naukowe wzbogaca bez wątpienia pracę.