+48 796 141 440  biuro@wsparciespoleczne.pl
    • Polski
    • English
  • Harmonogram działań w okresie III-V.2019 r. w projekcie ŁOWES – II edycja (realizowanym w Łodzi)

    Harmonogram działań w okresie III-V.2019 r. w projekcie ŁOWES – II edycja (realizowanym w Łodzi)

    harmonogram_dzialan

     

    Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne „Ja-Ty-My” przedstawia poniżej harmonogramy kolejnych etapów działań w projekcie Łódzki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.

     

    Rozmowy rekrutacyjne

     

    Kandydaci, który pozytywnie przeszli ocenę formalną Formularzy rekrutacyjnych zgodnie z §4, ust.21 Regulaminu rekrutacji uczestników do udzielenia wsparcia zmierzającego do utworzenia miejsc pracy w nowotworzonych lub istniejących Przedsiębiorstwach Społecznych zaproszeni zostają na rozmowę rekrutacyjną.

    Celem rozmowy rekrutacyjnej jest weryfikacja: predyspozycji Kandydata do założenia lub prowadzenia PS, w ramach której ocenie podlega pomysł na biznes, w szczególności: racjonalność planowanego przedsięwzięcia i szanse powodzenia, zasadność planowanych działań i wydatków, zasoby, do których ma/-ją dostęp Kandydat/-ci, adekwatności kwalifikacji i doświadczenia zawodowego Kandydata/-tów lub osób oddelegowanych przez Kandydata w kontekście planowanej działalności.

    Rozmowy rekrutacyjne odbędą się w dniach 19 – 21.03.2019 r. Każda rozmowa będzie trwała do 45 min. Zgodnie z §4, ust.22 ww. Regulaminu „ niestawiennictwo (…) na rozmowę z Komisją Rekrutacyjną wyklucza Kandydata z dalszego udziału w rekrutacji. Kandydat przynosi na rozmowę z Komisją Rekrutacyjną oryginały dokumentów poświadczających spełnianie kryteriów udziału w rekrutacji (…)”.

    HARMONOGRAM ROZMÓW REKRUTACYJNYCH

     

    Harmonogram prac Komisji rekrutacyjnej

     

    Planowany termin ogłoszenia wstępnych wyników oceny merytorycznej Formularzy rekrutacyjnych ustalony został na dzień 26.03.2019 r. 

    Z uwagi na fakt, że kandydatom, którzy nie przeszli pozytywnie oceny merytorycznej przysługuje możliwość odwołania się od decyzji Komisji rekrutacyjnej, termin ostatecznej listy kandydatów zakwalifikowanych do bloku szkoleniowo – doradczego został zaplanowany na dzień 10.04.2019 r.

    Podane powyżej daty mogą ulec zmianie w zależności od postępu prac Komisji rekrutacyjnej.

     

    Blok szkoleniowo – doradczy

     

    Kandydaci zakwalifikowani do bloku szkoleniowo – doradczego obligatoryjnie biorą udział w 4 modułach tematycznych, których harmonogram przedstawiamy poniżej:

     

    Blok szkoleniowo-doradczy dla osób fizycznych planujących założyć PS oraz PES/NGO nie prowadzących działalności odpłatnej i gospodarczej

    odbędzie się w Hotelu Mazowieckim w Łodzi przy ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 53/57

    Data spotkania Godziny Tematyka modułu

    Osoba prowadząca moduł

    11.04.2019 r. 9.00-16.00 Księgowość w Przedsiębiorstwach Społecznych Marzena Filip
    12.04.2019 r. 9.00-16.00 Praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym – biznesplan Przedsiębiorstwa Społecznego w kontekście tworzenia miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym Agnieszka Olszewska
    15.04.2019 r. 9.00-16.00 Prawne aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego Adam Piątowski
    16.04.2019 r. 9.00-16.00 Nowe technologie w biznesie – promocja Małgorzata Piotrkowska


    Blok szkoleniowo-doradczy dla PES prowadzących działalność odpłatną  lub gospodarczą planujących przekształcić się w PS

    odbędzie się w Hotelu Mazowieckim w Łodzi przy ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 53/57

    Data spotkania

    Godziny Tematyka modułu

    Osoba prowadząca moduł

    11.04.2019 r. 9.00-16.00

    Praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym – biznesplan Przedsiębiorstwa Społecznego w kontekście tworzenia miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

    Agnieszka Olszewska

    12.04.2019 r. 9.00-16.00

    Prawne aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego

    Adam Piątowski

    15.04.2019 r. 9.00-16.00

    Nowe technologie w biznesie – promocja

    Małgorzata Piotrkowska

    16.04.2019 r. 9.00-16.00

    Księgowość w Przedsiębiorstwach Społecznych

    Marzena Filip

     

    Szkolenia realizowane w ramach bloku szkoleniowo – doradczego nie przysługują istniejącym Przedsiębiorstwom Społecznym.

    Przypominamy, że mogą Państwo w ramach bloku szkoleniowo doradczego korzystać z nieodpłatnego doradztwa biznesowego oraz prawnego. W celu umówienia się na doradztwo prosimy o kontakt z osobą koordynującą doradztwa, p. Emilią Pacześ: e-mail: epaczes@wsparciespoleczne.pl, tel. 796 14 14 30.

    Poniżej przedstawiamy zakres/obszar świadczonego przez naszych doradców wsparcia:
    Fido_do_doradztwa
    Doradztwo biznesowe: Lidia Fido

    Zakres doradztwa:
    – rozpoznanie potrzeb i problemów biznesowych klienta
    – wskazanie nowych możliwych formy działalności, dzięki którym organizacja będzie miała szansę rozwoju
    – wskazanie warunków oferty produktowej oraz warunków negocjacyjnych dla współpracy z innymi  firmami
    –  wskazówki w zakresie strategii rozwoju firmy
    –  spójność strategii biznesowej firmy z jej celami w zarządzaniu kapitałem ludzkim
    –  konsultacje przy opracowaniu biznesplanu
    –  definiowanie celów biznesowych
    –  pomoc w zakresie korzystania z funduszy unijnych i pomocy publicznej dla przedsiębiorstw

    Plewska-Gebalska_do_doradztwaDoradztwo prawne: Katarzyna Plewka- Gembalska 
    Zakres doradztwa:
    –  zakładanie podmiotów ekonomii społecznej (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych   i typów), w tym fundacji, stowarzyszenia lub spółki non-profit: analiza potrzeb, diagnoza posiadanych i planowanych zasobów; tworzenie statutu; wsparcie w zakresie wypełnienia dokumentów rejestrowych do sądu; wsparcie w trakcie procesu rejestracji i odpowiedzi na ewentualną korespondencję z sądu.
    – rejestrowanie działalności podmiotów ekonomii społecznej: działalność odpłatna pożytku publicznego i/lub gospodarcza.
    – sporządzanie i kontrola umów oraz pism procesowych
    – mediacje
    – przygotowywania i bieżącego opiniowania dokumentów związanych z prawem pracy (umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia, ZFŚS,  umowy o zakazie konkurencji)

     – reprezentacją w sprawach pracowniczych oraz doradztwo w zakresie zawierania i rozwiązywania umów oraz spraw i postępowań sądowych dotyczących przywrócenia do pracy, odszkodowania, bezzasadnego zwolnienia z pracy, wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, mobbingu i dyskryminacji, doradztwa w procesach organizacji pracy i struktur wewnętrznych firmy, reprezentację w sądzie w sporach pracowniczych.
    – windykacja należności

     

    Biznesplany

     

    Po przebytych szkoleniach Kandydaci tworzą biznesplany. Na tym etapie kandydaci mogą skorzystać z doradztwa biznesowego, prawnego oraz coachingu.

    Termin składania biznesplanów został ustalony na dzień 06.05.2019 do godz. 12:00.

    Szczegółowe wytyczne dotyczące wydatków kwalifikowanych oraz oceny biznesplanów określone są w Regulaminie wsparcia finansowego.

    Zakończenie plac Komisji Oceny Wniosków i tym samym wyłonienie Wnioskodawców zakwalifikowanych do dofinansowania miejsc pracy zaplanowane zostało na dzień 29.05.2019 r.

    Podane powyżej daty mogą ulec zmianie w zależności od postępu prac Komisji Oceny Wniosków.

     

    PODPISYWANIE UMÓW O DOFINANSOWANIE

     

    Wnioskodawcy, którzy otrzymają pozytywną decyzję Komisji Oceny Wniosków zostaną zaproszeni do podpisania umowy na wsparcie finansowe oraz wsparcie pomostowe podstawowe.

    Umowy o których mowa powyżej podpisane będą z podmiotami zarejestrowanymi w KRS (zapis ten dotyczy aplikujących grup nieformalnych, które zobowiązane będą zarejestrować podmiot przed podpisaniem umowy o dofinansowanie).

    Dokumenty niezbędne do podpisania ww. umów szczegółowo określone są w Regulaminie wsparcia finansowego.

    Planowany termin podpisywania umów: 30 – 31.05.2019 r.