Harmonogram działań w okresie III-V.2019 r. w projekcie ŁOWES – II edycja (realizowanym w Łodzi)

Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne „Ja-Ty-My” przedstawia poniżej harmonogramy kolejnych etapów działań w projekcie Łódzki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Rozmowy rekrutacyjne
Kandydaci, który pozytywnie przeszli ocenę formalną Formularzy rekrutacyjnych zgodnie z §4, ust.21 Regulaminu rekrutacji uczestników do udzielenia wsparcia zmierzającego do utworzenia miejsc pracy w nowotworzonych lub istniejących Przedsiębiorstwach Społecznych zaproszeni zostają na rozmowę rekrutacyjną.
Celem rozmowy rekrutacyjnej jest weryfikacja: predyspozycji Kandydata do założenia lub prowadzenia PS, w ramach której ocenie podlega pomysł na biznes, w szczególności: racjonalność planowanego przedsięwzięcia i szanse powodzenia, zasadność planowanych działań i wydatków, zasoby, do których ma/-ją dostęp Kandydat/-ci, adekwatności kwalifikacji i doświadczenia zawodowego Kandydata/-tów lub osób oddelegowanych przez Kandydata w kontekście planowanej działalności.
Rozmowy rekrutacyjne odbędą się w dniach 19 – 21.03.2019 r. Każda rozmowa będzie trwała do 45 min. Zgodnie z §4, ust.22 ww. Regulaminu „ niestawiennictwo (…) na rozmowę z Komisją Rekrutacyjną wyklucza Kandydata z dalszego udziału w rekrutacji. Kandydat przynosi na rozmowę z Komisją Rekrutacyjną oryginały dokumentów poświadczających spełnianie kryteriów udziału w rekrutacji (…)”.
HARMONOGRAM ROZMÓW REKRUTACYJNYCH
Harmonogram prac Komisji rekrutacyjnej
Planowany termin ogłoszenia wstępnych wyników oceny merytorycznej Formularzy rekrutacyjnych ustalony został na dzień 26.03.2019 r.
Z uwagi na fakt, że kandydatom, którzy nie przeszli pozytywnie oceny merytorycznej przysługuje możliwość odwołania się od decyzji Komisji rekrutacyjnej, termin ostatecznej listy kandydatów zakwalifikowanych do bloku szkoleniowo – doradczego został zaplanowany na dzień 10.04.2019 r.
Podane powyżej daty mogą ulec zmianie w zależności od postępu prac Komisji rekrutacyjnej.
Blok szkoleniowo – doradczy
Kandydaci zakwalifikowani do bloku szkoleniowo – doradczego obligatoryjnie biorą udział w 4 modułach tematycznych, których harmonogram przedstawiamy poniżej:
Blok szkoleniowo-doradczy dla osób fizycznych planujących założyć PS oraz PES/NGO nie prowadzących działalności odpłatnej i gospodarczej
odbędzie się w Hotelu Mazowieckim w Łodzi przy ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 53/57
Data spotkania | Godziny | Tematyka modułu |
Osoba prowadząca moduł |
11.04.2019 r. | 9.00-16.00 | Księgowość w Przedsiębiorstwach Społecznych | Marzena Filip |
12.04.2019 r. | 9.00-16.00 | Praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym – biznesplan Przedsiębiorstwa Społecznego w kontekście tworzenia miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Agnieszka Olszewska |
15.04.2019 r. | 9.00-16.00 | Prawne aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego | Adam Piątowski |
16.04.2019 r. | 9.00-16.00 | Nowe technologie w biznesie – promocja | Małgorzata Piotrkowska |
Blok szkoleniowo-doradczy dla PES prowadzących działalność odpłatną lub gospodarczą planujących przekształcić się w PS
odbędzie się w Hotelu Mazowieckim w Łodzi przy ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 53/57
Data spotkania |
Godziny | Tematyka modułu |
Osoba prowadząca moduł |
11.04.2019 r. | 9.00-16.00 |
Praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym – biznesplan Przedsiębiorstwa Społecznego w kontekście tworzenia miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym |
Agnieszka Olszewska |
12.04.2019 r. | 9.00-16.00 |
Prawne aspekty tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego |
Adam Piątowski |
15.04.2019 r. | 9.00-16.00 |
Nowe technologie w biznesie – promocja |
Małgorzata Piotrkowska |
16.04.2019 r. | 9.00-16.00 |
Księgowość w Przedsiębiorstwach Społecznych |
Marzena Filip |
Szkolenia realizowane w ramach bloku szkoleniowo – doradczego nie przysługują istniejącym Przedsiębiorstwom Społecznym.
Przypominamy, że mogą Państwo w ramach bloku szkoleniowo doradczego korzystać z nieodpłatnego doradztwa biznesowego oraz prawnego. W celu umówienia się na doradztwo prosimy o kontakt z osobą koordynującą doradztwa, p. Emilią Pacześ: e-mail: epaczes@wsparciespoleczne.pl, tel. 796 14 14 30.
Poniżej przedstawiamy zakres/obszar świadczonego przez naszych doradców wsparcia:
Doradztwo biznesowe: Lidia Fido
Zakres doradztwa:
– rozpoznanie potrzeb i problemów biznesowych klienta
– wskazanie nowych możliwych formy działalności, dzięki którym organizacja będzie miała szansę rozwoju
– wskazanie warunków oferty produktowej oraz warunków negocjacyjnych dla współpracy z innymi firmami
– wskazówki w zakresie strategii rozwoju firmy
– spójność strategii biznesowej firmy z jej celami w zarządzaniu kapitałem ludzkim
– konsultacje przy opracowaniu biznesplanu
– definiowanie celów biznesowych
– pomoc w zakresie korzystania z funduszy unijnych i pomocy publicznej dla przedsiębiorstw
Doradztwo prawne: Katarzyna Plewka- Gembalska
Zakres doradztwa:
– zakładanie podmiotów ekonomii społecznej (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów), w tym fundacji, stowarzyszenia lub spółki non-profit: analiza potrzeb, diagnoza posiadanych i planowanych zasobów; tworzenie statutu; wsparcie w zakresie wypełnienia dokumentów rejestrowych do sądu; wsparcie w trakcie procesu rejestracji i odpowiedzi na ewentualną korespondencję z sądu.
– rejestrowanie działalności podmiotów ekonomii społecznej: działalność odpłatna pożytku publicznego i/lub gospodarcza.
– sporządzanie i kontrola umów oraz pism procesowych
– mediacje
– przygotowywania i bieżącego opiniowania dokumentów związanych z prawem pracy (umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia, ZFŚS, umowy o zakazie konkurencji)
– reprezentacją w sprawach pracowniczych oraz doradztwo w zakresie zawierania i rozwiązywania umów oraz spraw i postępowań sądowych dotyczących przywrócenia do pracy, odszkodowania, bezzasadnego zwolnienia z pracy, wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, mobbingu i dyskryminacji, doradztwa w procesach organizacji pracy i struktur wewnętrznych firmy, reprezentację w sądzie w sporach pracowniczych.
– windykacja należności
Biznesplany
Po przebytych szkoleniach Kandydaci tworzą biznesplany. Na tym etapie kandydaci mogą skorzystać z doradztwa biznesowego, prawnego oraz coachingu.
Termin składania biznesplanów został ustalony na dzień 06.05.2019 do godz. 12:00.
Szczegółowe wytyczne dotyczące wydatków kwalifikowanych oraz oceny biznesplanów określone są w Regulaminie wsparcia finansowego.
Zakończenie plac Komisji Oceny Wniosków i tym samym wyłonienie Wnioskodawców zakwalifikowanych do dofinansowania miejsc pracy zaplanowane zostało na dzień 29.05.2019 r.
Podane powyżej daty mogą ulec zmianie w zależności od postępu prac Komisji Oceny Wniosków.
PODPISYWANIE UMÓW O DOFINANSOWANIE
Wnioskodawcy, którzy otrzymają pozytywną decyzję Komisji Oceny Wniosków zostaną zaproszeni do podpisania umowy na wsparcie finansowe oraz wsparcie pomostowe podstawowe.
Umowy o których mowa powyżej podpisane będą z podmiotami zarejestrowanymi w KRS (zapis ten dotyczy aplikujących grup nieformalnych, które zobowiązane będą zarejestrować podmiot przed podpisaniem umowy o dofinansowanie).
Dokumenty niezbędne do podpisania ww. umów szczegółowo określone są w Regulaminie wsparcia finansowego.
Planowany termin podpisywania umów: 30 – 31.05.2019 r.